Politik är skit..

Valet 2010, är såååå 2009. Alla pratar om det och jag är mätt, måste bara få säga några saker.
Jag håller klart med om att det ska löna sig att jobba, och att det kan kännas surt attbetala skatt för att andra ska kunna få sin ekonomi att gå ihop dem också. Men!
 I dagens samhälle så är det väldigt svårt att få jobb, det börjar bli ljusare på den fronten, men långt ifrån solklart. Om du har ett jobb så kan du göra så mycket mer av allt du vill, men om dina vänner inte har jobb, vad ska du då göra med dina överblivna kronor varje månad? Dem andra har inte råd att hänga med på roliga säker, för att hänga med så säger du "men det är lugnt, jag kan betala. Snälla följ med".. Vänta nu "Jag kan betala" är inte det vad somkallas att du bidrar med pengar till din vän? Jo, ordet bidra kommer från bidrag, bidrag... Det är sånt som de blåa är ganska mycket mer emot. Bidragstagare. Men, om bidragen är accepterade, då får du behålla dina slantar OCH ändå få med dig din vän. Visst? Justdet..

Sen, vill jag bara påpeka att 5% av 100 är INTE Hela sveriges befolkning.

Eller att Demokrati, klart du får rösta som du vill. Men jävla skitsystem. S får gaaanska mycket mer röster än M, men M vinner. för att vi kör på BLOCK. vartär den demokratin då?

How ever, jag bryr mig inte så mycket. Det kan ju inte bli värre i vilket fall som helst.
Men, Sverige är ett land med 9 miljoner, inte bara du.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra sagt !

2010-09-25 @ 08:51:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0