"erfaren självmordsbombare"

Innan jag fortsätter dagens studier måste jag bara dela med mig av lite tankar och funderingar...

Är det någon som har läst text-tv idag? Eller kanske ni varit ännu mer högteknologiska och läst nyheter på internet, typ nyhetskanalen.se, alternativt varit sådär traditionsenliga och faktiskt läst en tidning. Hur som helst, jag såg rubriken "De skulle terrorbomba Sverige" och eftersom terrorattack är på tapeten för tillfället så tänkte jag att jag var tvungen att läsa denna artikel, vilken lät som följer;

"Åtal väcktes idag vid Göteborgs tingsrätt mot de svenska medborgare med somaliskt ursprung som på sannolika skäl är misstänkta för stämpling till terrorbrott.

Enligt åtalet har 22-åringen åtagit sig att utföra terrorbrott genom självmordsattentat under 2009 i Göteborg och i Stockholm. För 26-åringens del gäller misstankarna samma brott planerade i Stockholm
"

Okej, då är min tanke, hur FAN skulle han kunna utföra ett självmordsattentat i Göteborg OCH i Stockholm? Skulle han överleva det ena självmordet? Skulle han spränga båda städer på samma gång (låter rätt orimligt med tanke på avståndet, Sverige är litet men inte direkt så att vi alla trängs på en liten ö). Är han en s.k. erfaren självmordsbombare? Finns såna ens? Han kanske ville skriva historia.. Eller har somalier fler liv? Kanske lite så kattlika, nio liv på sig liksom. Vem vet? Om han snubben i Asien levt påluft och te i 40 år, så vet man ju aldrig hur mycket man egentligen kan överleva. Men självmordsbombing, njaa.. Låter lite orimligt i mina öron faktiskt. 26-åringen var ju i alla fall lite smart, han åtog sig ju ett lite lättare jobb liksom. Han borde få mildare straff, han skulle ju faktiskt bara spränga en gång.. Nej men ja.. Jag undrar bara vad tänkte dem på?

Well, jag ber om ursäkt om någon tyckte att jag var ovanligt trög nu. Men om ni vill, kan ni gärna få förklara för mig, för jag blev väldigt konfunderad i alla fall. Och jag har mycket att tänka på som det är så.
Tack på förhand :)

Ha en bäst fredagkväll folket!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0