child with sort of problems

Idag var jag, hör och häpna, väldigt duktig och åkte till skolan redan klockan 10.30 för att hinna plugga i lite mer än två timmar inför min omtenta i matte B. Det gick som smort och jag kände mig till och med duktig! klockan 13 traskade jag bort till City och köpte mig en fralla för att sedan gå tillbaka till skolan och kolla exakt vart jag skulle befinna mig 30 minuter senare. (Hade en väldigt jobbig dröm angående tenta-sal så gällde att vara väl förberred). Gick upp till våning fyra, men kunde inte komma in i korridoren, blev helt stressad. Sprang ner igen, sen upp igen och det var såklart fortfarande låst. MEN så till min räddning gick en snubbe förbi och kunde öppna åt mig!!
   Väl inne fick jag redapå att både formelsamling och grafritande räknare var tillåtet. Jag höll på att börja gråta seriöst, för jag hade inte ens stoppat ner det i väskan. Den tentan jag failat två gånger tillåter ju inte det!? Men så hade vi snälla vakter och jag och en tjej till fick dela på en räknare, dock inte grafritande, men det var bara en uppgift som behövde det, men jag försökte ändå liksom (går ju alltid att lösa algebraiskt. Om man nu kan det hehe). Hur som helst så när jag öppnade provet kände jag mig lite som ett problembarn, där satt vi med vår, för vissa av oss, andra omtenta, tredje försöket, och har chans att få både en 4 och en 5 på detta test, fatta jag har chans att få lika högt betyg som Philip trots att jag löste hälften av uppgifterna UTAN räknare och på två timmar dessutom. Den som alla de "brighta" fick för att klara överbetyg tog dem alla fyra timmar att lösa och räknaren var i stort sett ett MÅSTE! hahaha.. Problembarn Rebecca HEJ OCH VÄLKOMMEN!

Efter skolan köpte jag gardiner och stolsdynor. Folk föredrar väl att köpa kläder på rean, men jag samlar på mig lite vuxenpoäng istället. (Speciellt nu när jag ser att mina pommes är typ kolsvarta med). Så till ugnen för lite käk och Biggest Loser!

Tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0