Ain't no mountain high enough, ain't no valleys low enough.

Det finns vissa saker jag är extra blödig för. Jag tror någon fick upptäcka det idag.
Det är inte ofta jag gråter, om jag inte är själv, men det händer.
När det händer är det så exceptionellt att det får mig att, om möjligt, tänka till lite mer. Eller snarare tänka till lite mer seriöst kanske. Lite längre, lite bättre och framför allt lite sundare. Att åka buss är rätt skönt tycker jag, för då kan jag sitta och dagdrömma näst intill ostört, tänka, fundera, filosofera och bara låta orden snurra liksom. Efter filmen idag, på bussen hem insåg jag en del som jag inte tänkt på tidigare, i alla fall inte just dessa detaljer.


Jag trivs för jag behöver inte känna att jag måste bli bättre hela tiden. Att göra sitt bästa räcker, man kan ju inte göra mer ändå. Förut försökte jag alltid att bli bättre, att verka bättre än jag egentligen kunde, jag hade inte förmågan. Jag höll tyst när någon sjöng för jag visste att jag var sämre, jag fick liksom höra det hela tiden. Jag förstörde innebörden av vad sång är. Jag tryckte ner mig själv när det gällde siffror, även om jag fick en massa hjälp så var jag inte tillräckligt duktig och det fick jag höra. Mina betyg fick jag på grund av att jag inte var den enda som inte kunde sätta ihop siffrorna ordentligt alla gånger, men jag var den enda som inte kunde i mitt sällskap och då kunde jag lika gärna lägga mig. Om jag kunde något som någon annan hade problem med så var det ändå inte tillräckligt, att kunna en sak är liksom inte lika mycket värt som att kunna tjugo. Så bättre att jag var tyst, någon annan kunde ju mycket bättre. Ja, mitt IQ var inte högt, men mitt EQ var bra, därför duger jag liksom.

Men, med dig sjunger jag, jag går tekniskt basår och även om jag är rätt kass så fortsätter jag för jag får mer stöd. På andra sätt men på bättre sätt. Jag anser att EQ går före IQ. Men när jag får tillbaka lika mycket och lite till som det jag själv ger så växer bägge stadigt i takt. Jag älskar det jag får just nu. Även om någon är bättre än mig på något så blir jag aldrig nertryckt, för i nästa sekund är jag bättre på något annat och tillsammans är vi det bästa. Låt mig kalla det teamwork. Låt mig kalla det intelligens. Låt mig kalla det äkta vänskap.

Tillåt mig att säga att jag älskar dig.

If you need me, call me
No matter where you are
No matter how far
Just call my name
I'll be there in a hurry
You don't have to worry
'Cause baby,
There ain't no mountain high enough

Kommentarer
Postat av: Anonym

för att du får mig galet svag.!!

2010-01-02 @ 01:06:58
Postat av: Anonym

du får mig att vara någon.

2010-01-02 @ 01:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0