En helt meningslös blogg.

Ser ni likheten?
Fastkedjad i ett spjärn.
Kommer ingen vart.
Du kommer åt det, men det kommer inte åt dig.
Du kan typ ta på det,  men det kan inte ta i dig.
Så nära men ändå så långt ifrån.
Det kan höra dig, se dig, känna lukten av dig. Men det kan inte skada dig.
Nej, för det är fastkedjat.
Du kan höra det, du kan se det, du kan känna lukten av det, och du kan ta på det, du kan till och med skada det.
Men ack så fel att ta på något, göra något, skada något, som inte kan försvara sig.
Någons fel är det ju, det är någon som liksom bundit fast det. Att medan allt annat får rusa fritt omkring,
alla andra får busa, hoppa, lek och spring, så får den stackars saten bara stå där och titta på. Känna, reagera, tänka.
Dock förgäves.
Stackars alla jävla kor, som står där fast i staketet. Ägaren vill inte dela med sig av sin tillgång.
Bara låta den stå där som prydnad. Ungefär. Harmlösa kor som folk kan plåga, men den kan inte göra motstånd. För den är fast.
Ser ni likheten?
De är precis som ett hjärta. Det hjärta som känner något.
Det hjärta som någon kan komma åt, men som ägaren valt att hålla fast. Det hjärta som ägaren valt att inte kunna skada. Men tänker du efter, så är det nog det faskedjade hjärtat som blir mest skadat. Eller hur?
Man kanske ska våga lite mer. Eller något..

Weihooow vad jag e glad! Plugget gick bra, men ja kommer sååå faila.. kanske ska ta å plugga lite nu medan jag ändå satt igång datorn igen. Hmm.. Windows verkar ju lätt iaf.. Till skillnad från Excel DataBas! hähä.. </3

Jag kan inte sova.
Jag borde sova.
Jag är hungrug.
Jag sa göra prov om 9 timmar.
Jag måste upp om senast 6 timmar.
Jag är tacksam över att jag duschade när jag kom hem.
Jag får sova lite längre tack vare det.
Jag sitter vid datorn klockan 03.25.
Jag sitter inte ensam vid datorn klockan 03.25.
Jag pratar med folk.
Jag borde så stänga av igen och sova.
Jag säger nu GOD NATT!


Kommentarer
Postat av: ...

word baby <3

2009-05-19 @ 22:48:08
Postat av: Sara

Ja, visst är det snyggingen Jansson:) De var så söta tillsammans!Förresten, ska du kila in och se de andra två balerna nu framöver?

2009-05-20 @ 22:57:44
URL: http://saramared.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0