En tanke!

Okej, när jag satt och åt frukost för en liten stund sedan så hörde jag på radion att någon partisnubbe i Varberg hade lämnat in en motion på att polisen ska kunna bötfälla en person som skräpar ner, direkt. Precis som de kan bötfälla personer som pissar offentligt. Då undrar jag vartfan vi är påväg. Okej att jorden börjar hettas upp och det ena med det andra. Men jag tyckte ju det var löjligt när de stoppade mig och Valona för att ge oss böter för att vi skjutsade på cykel. Jag menar den gången var det fartkontroll, och tänk om de missade en rattfylla bara för att samla på sig 600 spänn på två oskyldiga första ringare. Då kommer vi till nästa del. Den här ponerade rattfyllan som de nu missade på grund av oss kunde ha tagit livet av en människa den dagen, att ja slänger lite godispapper på marken kommer inte att ta livet av någon förrän om x-antal år. Och ska jag vara helt ärlig så tror jag jorden hinner gå under innan dess, och det är inte på grund av miljöförstöring av enskilda personer. Nej snarare på grund av kärnkraftsolycka eller kärnvapenkrig. Det är vad jag tror, men visst. Säg åt våra resurser i form av polis att jaga folk som slänger godispapper så kan vi ju se hur mycket fler liv som räddas på det IDAG!


Tur för mig att jag använder papperskorg. Tur för mig att jag är MMLs mest miljövänliga person! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0