Ord, tankar, trams eller ej. Skit samma.

It's like flowers and dafodills..

Jag vet inte. Allt känns konstigt. Jag får reda på saker på helt fel väg. Eller, nej jag får inte ens reda på saker jag får bara höra samma mening men med lite fler och lite mer givande ord i. Men egentligen, i det stora hela, så vet jag inte en tiondel av vad jag skulle gjort om det varit tidigare. Samtidigt går min tankar som så. Bryr jag mig? Och jo, jag kan inte sticka under stol med att jag bryr mig oerhört mycket. Näst intill mest. Men när det sedan kommer till den där delen då små ord blir stora och lite så falska så orkar man inte längre bry sig. Eller som när vissa aspekter verkar ha större betydelse än andra, som jag skulle tyckt vore mer värda, ja då orkar man inte heller. Och det är då man inser vad som är äkta och inte. Jag har insett vad som är äkta i mitt liv. Jag har insett det samma angående oss, men jag vet inte riktigt hur jag ska bete mig längre. Och sedan tänker jag aldrig mer ljuga om hur jag känner mig. Jag tänker aldrig mer kalla mig själv för den förste när jag vet så väl att jag är den andra, tredje eller kanske fjärde i ledet. Och vi talar fortfarande om oss. Jag kan verka grinig eller butter nu, men en sak är säker ja är inte bitter i alla fall! Bara ärlig, realistisk och insiktsfull. För en gångs skull. Jag har trott att jag alltid varit det. Men tro mig även Gud har gjort fel och jag är bara en liten människa på jorden jag har rätt att göra många. Dock ska man göra det på rätt sätt också. Nu känner jag hur allting blir mer och mer invecklat här. Men, de senaste dagarna har gett mig perspektiv på saker och ting. Jag vet vad som är äkta och jag vet vilka delar i olika saker som är äkta. Vissa även diamant! Diamant i det här fallet är det bästa! Alltid.

VI är elit! :)


Kommentarer
Postat av: Mattias

Jag tyckte då att det var lite invecklat men så länge du förstår vad menar så är det lugnt. :) kramar M

2008-10-08 @ 02:41:45
URL: http://muscomattias.blogg.se/
Postat av: B!

ohja. Jag vet alldeles för väl vad jag menar. Och det finns nog någon mer som gör..

2008-10-08 @ 11:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0