Det var tentadags.

Trodde ni seriöst att jag skulle klara två omtentor, på samma vecka!? Helt ärligt, att jag trots flera timmars pluggande skulle lyckas med konststycket att klara både matte OCH kemi, inom loppet av tre dagar? haha vad tar ni mig för? Jag må vara en Nilsson men som känt är så samarbetar mina två celler inte alla gånger. Detta var en utav dem. Påtal om konststycke, så ja. Konst var det jag ägnade större delen av mina tre timmar i tentasalen åt. Trots riktigt jävla bra tentamensvakter (berättade roliga historier och sånt för att liva upp stämningen lite innan vi började) så hjälpte ju inte det mig att lyckas. Jag pluggar alltid in fel saker. Kan formlerna men, det hjälper inte alla gånger. Som sagt ägnade jag större delen åt konst. Vilket fick mig att fundera över just konst. Varför blir jag inte konstnär? Det är ju inte första gången jag sitter och ritar under en jobbig tenta. Jag är dessutom bra på det. Kanske inte på sådana här hyperdetaljerade teckningar, djur eller människor, men ändå. För håll med mig om att egentligen förstår sig inte en enda människa på konst. De kanske säger det, mest för att verka som en sofistikerad person, eller rik. Jag menar det finns saker som sålts för miljontals kronor just för att någon säger att det är konst. Det sägs vara en plåtburk med vad som sägs innehålla en bajskorv. En bajskorv! Då är väl mina tavlor lite mer värda eller? Dem kan varken börja lukta, rosta eller glömmas bort. Dem pryder liksom väggarna, om man vill. Japp, det var en tanke bland många fler som jag fick. En annan tanke utav alla (det dyker upp rätt många tankar utöver kemin när man sitter och ritar, eller skriver. Jo jag skrev också. Typ brev till läraren om varför det går så dåligt och små dikter och sånt och minnen från Elin Strömbergs lektioner och prov. Men dessa suddades självfallet ut igen! Dock finns bilderna kvar, på mitt formelpapper som jag tillverkade helt själv så fort jag satte igång. Som ja inte fick användning för. Detta blev en lång parentes så nu stänger vi den).

Jo, den andra tanken var följande:

HUR I HELA HELVETE SKA JAG FÅ IHOP MITT SCHEMA!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0