You know it's alright if you cry a little?

Den 8 juni 1989 klockan 19.26 föddes en liten flicka. Flickan fick efter många om och men namnet Rebecca. Hade flickan istället varit en pojke skulle valet av namn varit mycket enklare, eftersom att hon blivit kallad Johan under sin 9 månader i magen. Alla var säkra på att det var en liten påg som skulle ploppa ut den där dagen. Hur som helst, Rebecca tackar gudarna för att hon fick det kvinnliga könet. Av en extrem anledning. Rebecca är född i skogen, bortanför Drared, ett ställe som heter Dalshult eller om man hellre vill säga Johansfors så går det också an. Jag menar hur kul är det att heta Johan Johansson och komma ifrån Johansfors? Nej, jag menar ju det. 

Några månader senare, nämligen i oktober 1989 fick Rebecca Johansson dock byta efternamn då hennes föräldrar gifte sig. Namnet har hon fortfarande kvar. Rebecca Nilsson. Två år senare flyttade hon till Kvibille och där bor hon ännu. Fast i ett annat hus än tidigare. Jaja, detta var bara lite onödig bakgrundsfakta. Men Gud vad bra det var på den tiden. 19,5 år sen. Ja fram till ungefär för 13 - 14 år sen. Sen började man ju skolan och allt också. Lilla Rebecca hade jämt och ständigt ont i magen. Problemet var att det inte var fysiskt.. Men, tack vare hjälp så försvann problemen. :) När lilla  Rebecca bara var 7,5 år så gick hennes förebild bort. Mormor. Hon som skulle lära Rebecca att sy och baka och laga mat.

Sedan hade Rebecca gått klart grundskolan och började högstadiet. Det var då hon skaffade sig sin första pojkvän. Andreas. Ojojoj.. Men det tog slut rätt så fort. Rebeccas liv gick i kras. Sedan kom det där sista året på högstadiet. Det var skit, Rebecca hade ständigt ont i magen, men denna gång behövdes ingen hjälp för Rebecca visste ju redan vad problemet var. Sedan kom den där dagen då det var provträning på Aspero Idrottsgymnasium. Rebecca tittade bara på, för hon hade stukat foten, och så var hon lite feg.. Rebecca tittade på alla fotbollsspelare och tänkte att hon aldrig skulle gå på Aspero, de var för duktiga. Hon tänkte att andrahandsvalet var bättre. Samhäll/Språk. Men, på någon vänster så blev det trots allt Aspero. Och det var det bästa valet flickan någonsin har gjort. Lite senare samma år, träffade Rebecca två kompisar. Simone och Annelie. Trion bantades ner till en duo ett halvår senare. Annelie. Deras motto löd "Vi skulle aldrig kunna börja bråka på riktigt. Eller, Det ska jävligt mycket till för att det ska ske" Samtidigt som det här ungefär, så gick min bästa vän bort. Min morfar, och den som fanns där exakt precis hela tiden var just Annelie. Annelie och Rebecca blev inte bara bästa vänner de blev ungefär syskon! Och ja mottot höll.. I två år. Två år senare ja, då var det hela lite mer komplicerat men det var ändå ok. Sedan kom studenten och sommaren och ingenting blev som planerat egentligen men.. Jag saknar dig. <3

Dessa två år senare träffade Rebecca en till kompis. Cornelia. Cornelia och Rebecca satt uppe och pluggade till långt in på nätterna, tillsammans på sätt och vis, fast Rebecca i Kvibille och Cornelia i Borås. Sedan flyttade Cornelia hem till Laholm efter studenten. Vilket Rebecca tyckte var väldigt bra. För Cornelia är väldigt bra! :) Massa tjafs skedde, och Cornelia ställde inte bara upp och lyssnade på allt tjat alltid, hon brydde sig med. Hon var realistisk och smart och klok. Hon fanns alltid där. Hon finns där alltid nu också. Hela tiden! SÅ BRA! <3

Nu är det november 2008 och jag är 19,5 år. Jag har förlorat mycket i mina dagar men jag har vunnit mycket också. När allt är som värst så ser man vilka som är ens riktiga vänner. Jag vet vilka som är mina riktiga vänner, även om saker oc ting förändras. Och i och med alla förändringar lär jag mig en himla massa. Jag vet vad jag vill ta vara på och jag vet vad jag aldrig skulle göra igen. Jag vet också vad jag istället borde göra och så, och en sak är jag grymt säker på. Eller, jag är rätt dålig på matematik så efter lite närmare eftertanke så är det två saker jag är säker på. Kallis, jag vill inte förlora mer. :*

Cornelia, jag vill aldrig förlora någonting inte en tum. Som sagt har jag lärt mig massor och jag vet att du är kanon! I will never let you down! Tack! <3

Japp, saker jag var säker på.
Sedan så vet ni alla MMLare, ja. MML 4-lajf. Man behöver inte säga något mer. De som gick där vet redan! <33

Take Care.
jag hade kunnat skriva saker så mycket annorlunda, men istället för att skriva om problemen, kan man ju se hur man utvecklats för att istället ta hand om dem. =)


Livet är komplicerat, men det är det som gör det så intressant. De enklaste problem kan skattas svåra och de simplaste frågor blir omöjliga att besvara.

Men för att citera en väldigt god (och saknad vän) "Allt har en mening".

God Natt.


Kommentarer
Postat av: C

men så intressant du! .. puss på dig för allt! <3

2008-11-03 @ 23:11:33
Postat av: B

Mitt liv e mucho intressanto ;) puss på dig själv <3

2008-11-03 @ 23:12:59
Postat av: Mattias

Intressant läsning! ;P kramis

2008-11-04 @ 02:33:33
URL: http://muscomattias.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag var ute för samma sak, under 9 månader i magen var jag en Robert! :D haha! Fast det var ju i och för sig redan min syster! Mamma fick aldrig nån Robert! Så hon lär väl tvinga mig och Marie och skaffa en Robert! hahaha! :)



MML 4-lajf helt enkelt!!!

2008-11-07 @ 00:00:15
URL: http://sandinus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0