En LITEN resumé vill jag lova.

Och redan nu hade jag tillräckligt lite att göra, för att fixa en "Summary of  Rebecca's blogg ´08".
Den här mina vänner är något väldigt unikt, något storslaget och något väldigt, väldigt läsvärt. Jag har valt att köra på att slänga in lite citat och skriva en liten note om dem, för att fräscha upp allas våra minnen. Våra = mitt och mina trogna läsare (som är cirka 10.000 per dag. Dividerat med 1000 ungefär. Lite till kanske hihi). Varför vänta? Let this party start!

Måste bara påpeka att jag tar detta väldigt kronologiskt för bästa effekt. Samt även max 3 citat per månad (undantag kan förekomma).

"fatta du vad nöjd ja e med mig köp =)" - Japp, den 3 januari (tydligen) umgicks jag och Cornelia, tro mig it was the first time - we are a little bit shy that's why it took so long, och vi hade shoppat lite granna. Cornelia var nöjd som ni förstår.! :D

" 'Resan är bokad och betald' WEEEI! Asså fatta, Spanien - Gran Canaria om typ 6 veckor. UNDERBART! LÄÄÄÄNGTAR. Alltid velat åka till spanien. Jääh. Fan vad vi kommer rocka min syster/bror och jag! :) <3" - Jag tror citatet talar för sig själv, vår resa var den 5 januari bokad och ja även betald.

" SLaget vid Leipzig 1813 - Han får fett med spö!... Skriv det!" - Jag har ju faktiskt gått i skolan folket. Och ja, bland de roligaste lektionerna var under inga omständigheter HISTORIA med Brogren! Alltså, jaa jag säger då det... (Detta var Januari månad alltsåååå...)



Februari hade följande att erbjuda...

"MOBBING, SVARTSJUKA; AVUNDSJUKA, ILSKA och ÄNNU MERA MOBBING!" - Detta citat tar jag med just för att påpeka vad jag tyckte om Alla Hjärtans Dag, samt för att upplysa er om att jag fortfarande tycker likadant. I samma inlägg fanns lite andra små ord som kanske inte kommer att se likadana ut kommande år, men i övrigt så tycker jag att vi kan le åt detta inlägg och mena det att jag är en rätt så duktig skribent. =)

"Cornelia, glöm inte vad vi sagt. Om staterna menar jag! ;)" - Detta citat var ju ett måste. Hallå, har vi sagt detta enda sen i februari gullet?! hahaha.. Okeeeej..

"We not like the sexy style, we just eat porkchops. " - Japp, detta var vad den feta försäljaren i Playa del Inglés sa till mig och Kallis när vi inte ville köpa hans korkorta läderkjolar eller leopardmönstrade linnen. Men visst, jag är hellre osexig och vräker bacon än att gå klädd som en lyckoflicka och äta korv!

Nu kommer första undantaget angående min regel. Men den är klockren.

"Fan ta dig om inte jag får kort. ;) " -
Detta skrev jag till Cornelia när jag kommit hem, hon hade ju tyckt jag varit borta förl änge, men saken var den att hon kort därpå skulle till Portugal. Hur som helst. Fick jag något kort? Nej, för hon GLÖMDE (hennes minne ni vet) posta dem. Så jaa.. Fan ta dig? :*



Jag vet att ni alla sitter som på nålar när vi nu ska träda in i Mars månads smaskigheter i Rebecca Nilssons extremt roliga och intressanta liv. Keep Enjoying!

"Sitter här å funderar lite bara. Hur fan kan folk SHOTTA Tequila Rose?" - Mina tankar om klassfesternas shotkalas. Jag kan väl inte säga så mycket mer än att klassfesterna alá MML, hos Bill och Bull a.k.a Amanda och Nathalie var typ. Ja, överlägsna alla andras. Jag kan även säga det att det faktiskt inte är så fel att shotta Tequila Rose, jag var bara ännu mer oerfaren än vad jag är just nu. Man lär så länge man lever liksom.

"Då var Feken också klar. - 2008-03-03 @ 00:49:47" - När man gör en sånhär resumé över året 2008 så kan man bara inte skippa att få med de långa uppesittarkvällarna som innebar plugg. Cornelia vet vad jag talar om. På mils avstånd underhöll, beklagade och hjälpte vi varandra med skolan till sent sent sent på nätterna. Men det var väl värt det!? Vi tog ju studenten sen trots allt. Fy fan vad vi är bra!

"Förresten... Cornelia gillar choklad, speciellt Droste. Skoj! xD" - Alltså Mars var en rolig månad insåg jag nu när jag kollade där. Men jag orkade inte göra fler undantag. Eller jag orkade, men vill behålla mina 10.000 läsare dividerat på 1000 så jag fick göra något tråkigt jag fick PRIORITERA. Jag prioriterade bort citaten om mina sista fystester på Aspero, som gick över förväntan, för att få med en rad om min, Kallis och Cornelias utgång. (förfest för sistnämndas del). Och vad sammanfattar det bättre än "Det är chokLaden" ? Ingenting, PRECIS! Där sätter vi punkt för Mars-attacks.



 Erkänn att ni alla sitter och studsar på stolarna av förtjusning nu! "VILKEN BRUD HON ÄR DEN DÄR REBECCA" Jaa, jag veeeet =) En annan sak som jag vet är att Kaninspelet var något som introducerades i mitt liv under månaden som nu kommer att skrivas om. Jag vet även att efter Mars kommer April! och det är DEN månaden som kommer NU!

"du är så underligt komiskt rolig, knas, bäst, toker, överskön, sa ja toker?" - AAAAA Hahahahhaha... Jag skrev brev! hahahahaha.. Och därmed visade jag fler av världens alla människor hur fruktansvärt flummig jag är! Ja, 2008 var Rebeccas år då hon visade folk att hon kan vara clown, även om det är rätt så oTroligt! =) Efter detta brev har samma person blivit tillägnad ett antal ûberseriösa blogginlägg också..

"Hej! Du kan inte komma hit mer, jag ska opereras!" - Japp, Kalleponken (som inte är en ponke utan en flicka) opererades för blindtarmsinflammation, som inte var någon sådan. Hur som helst hon opererades. Och jag tillbringade massor av dagar i en sjukhussal som gav mig kalla kårar. Samma sal som den min morfar låg i näst sista gången jag träffade honom. Men jag gjorde det. Vad gör man inte för de man bryr sig om...

"Finns ni, när ni behövs som mest? Jag hoppas det. Och jag tror det. Nu vet ni iaf. Jag mår inte väl." - Skolan var mycket. Vissa personer var för mycket. Mina tankat var för många. Men hur som helst så fanns där folk som ställde upp i vått och torrt. Jag tackar än idag tror jag bestämt!

Kanske tråkiga citat denna månad, men den var faktiskt itne bara "dålig" läs själva! =)



Vi kör på direkt. Detta var en fin månad. Maj, Maj, Maj, MAJ. Jag tror inte det är några större hemligheter och jag tror de flesta vet vad som kommer att kunna läsas om här!

"Miss.
I miss.
I miss you." -
Det var nog något undermedvetet där. För att vara ärlig. Kallis.

"Blev av med min tandställning idag" - 23 maj mina kära kamrater!! :D Jag sken sken skeeeeen.. Men detta var inte bara en lyckans dag. Samma dag fick Marie mejl från Leffe "Rebecca får inte hoppa av sin ECDL-kurs"...

"Vad är väl en bal på slottet? Jo, alldeles, alldeles underbar" - Jag vill lova att ni som inte går/gick på bal ni missar något. Visst det är svindyrt och tidskrävande och ett stort stressmoment. Men alltså. Det är bland det mest roliga jag gjort. Själva balen på Tylösand var kanske inte det mest roliga, men jag med mitt sällskap hade inte så tråkigt att vi somnade iaf. Och vi bevittnade ju några svimningar med mera så ja. Efterfesten då? Jo vi höll på till halv fem eller fem eller...? Jag kommer inte ihåg. ;) 25 var det i alla fall!

"Sen bar det av till Borås" - Jag failade som väntat i ECDL. Men sen åkte jag med massa Ericssons till Borås för jag ville se Cornelias bal, och de tillät att jag joinade. Iiih! :D Hon var vacker! :) Och hennes syster sa snälla ord! Till mig! ;P hihi.. - Brors flickväns kusin, det räknas som familj - tss.. hahahha..



Ni som kan räkna såg nu att jag råkade få med en loppa för mycket förra månaden. Men nu är vi inne på den bästa. JUNI!

"MML 4-life!" - Klasshelgen. Det som inte hände där, det händer inte. Det som hände där, det stannar där!

"hej då vi ses aldrig mer" - Är det bara jag som minns Pites ord. Pites försök att skämta bort det tråkiga? Den jäveln. Trots att det var grymt skönt att ta studenten är vi många som vet att studenten för MML's del mest innehöll tårar. Men, FY FAN VAD VI ÄR BRA!

"Jag lyssnar på dig jättemycket." - Någon lät mig lära känna mig själv. Någon var mycket bra.

"Säga farewell till min sisbro' :( Jobbigt. Men sånt e det." - Japp. Kallis åkte till Cypern och den dag hon kom hem tog hon sitt pick och pack och flyttade till Stockholm. Också ett jävla påhitt..



Ord och inga visor. Här har ni July.

"För jag MÅSTE träffa dig! <3<3<3" - Jag visste något skulle bli annorlunda. När någon flyttade.

"Luring! jag ska inte alls leka med mr. Jansson idag." - That son of a bitch orkade inte. Nu är det December och vi har inte orkat sen dess. Synd kan tyckas. För er som inte vet vem mr. Jansson är, så är det Robin2. Han som jag umgicks med lite på balens efterfest och på studenten på Tylösand...

"Egentligen borde jag inte ens bry mig. Så ska gå nu och träna. Och sen, efter det, så ska jag inte ens bry mig" - Bra att jag insåg det redan då. När TÖNT var stämplat i pannan på mig, återigen. Jag insåg då, men jag tog inte tag i det förrän för cirka tre veckor sen. Skrattretande.



En mindre intressant månad. En mindre intressant årstid! Jag välkomnar Augusti in i rampljuset.

"Då var det klart, ingen skola för fröken Rebecca på ett år! " - Jag hade ju planerat att förflytta mig till Borås åtminstone ett halvår, men då inte allt gick i lås så valde jag att stanna i Halmstad ett år till. Jobba var min plan... HAHAHA säger vi om det.

"För min egen del ska jag vara barnvakt på matchen skojsigt värre det ju =)" - Japp, jag har varit barnvakt åt min bebis. En boråsbo. En knasig bebis. En pluttegris. Jag vill även påpeka att efter matchen som invigde mina barnvaktskunskaper på nytt (efter att inte passat småbarn på sådär 7 år) så GICK jag hem från Sannarp till Kvibille! Bara sådär 1,4 mil =) Och detta var inte enda gången i år heller vill jag påpeka.

"JAG GJORDE MÅÅÅL! =) ÄNTLIGEN!" - Och som vi alla vet så har jag haft en måltorka på sådär två år, vilken nu släppte. Och som två av oss vet så berodde det på skorna!

"den är väääldigt bra "förklädnad" den plus min bandana plus Sandra Spion!" - Varför behövde jag en bra förklädnad? och varför fick Sandra smeknamnet Sandra Spion? hahahahaha.. Finns bara en förklaring. HALTERNICKEN! +o( Idag gick jag och Sandra hem från Sannarp till Kvibille. IGEN! mihi.



Nu kommer den månad som är döpt efter en artist. Eller.. Hur är det egentligen? September hur som helst.

"(Mario kanske e dagens sötnos då)" - Jag har fått skamliga förslag från en domare. Inte alla som tycker att man ska ha en genomgång innan matchen... Med domaren...

"10 timmar på resande fot under dagen för en intervju på 25 minuter ..." - Japp, jag och Cornelia åkte ju till Örebro som bekant, för att intervjuas för ett jobb vi sökte. Den resan var extraordinär vill jag lova. Det enda som skulle varit pricken över i:t på detta äventyr vore att få jobben!

"Jag hatar det. Tassa på tå för en jävla psykopat. " - Man ska inte hänga ut folk på nätet. Men det finns en person i vår omgivning som bara är för mycket. Men vi har vunnit tillbaka mina styvbröder. I alla fall en hundradel.



Nu börjar ni väl undra varför jag inte nämnt något om fotboll. Halmias framgångar. Kvibilles framgångar (alltså 1 vinst på hela säsongen, 3 p. i serien och en målskillnad som skulle kräva att matchen vanns med 64-0 eller vad jag räknade ut för att slippa sistaplaceringen). Men det kommer... Jag blev också lite full. Men det är vi tysta om. Nu är vi inne i Oktober.

"This time I'm playing to win. That's it." - Hejdå Kvibille. Hej Halmia. Det var vad jag ville säga. Och jag skulle lyckas sa jag.

"Weeei! Halmia till division 1. PERFEKT!" - Efter en helt sepe säsong så fick de rättvist komma upp i söderettan till nästa år! Jag är stolt över min morbror, jag är stolt över mina vänner! :) Rätt och slätt! GRATTIS!

"Jag må ha alzheimers light men jag e fan inte trög." - Ännu ett citat som får tala för hur jag mått.



Nu är det inte långt kvar. För nu är vi inne på årets näst sista månad. Denna månad kallar vi November.

"Jävlar älgen kommer hitåt" - hahahhaa.. Jag har så många gånger lovat Cornelia ett älgsafari, för att bevisa att vi har älg. Jag menar det minsta jag kunde visa henne var ju något typ av älgspår som är en garanterad upptäckt i våra trakter, skogar. Men vi lyckades helt. För vi såg åtminstone tre riktiga älgar på åkern nedanför skogen vi promenerade i. Och sen såg vi att de kom mot oss. Eller? Vi SPRANG! hahahaha.. Snart dags igen, för ett såhär lyckat safari gullet :)

"En gren är en känsla, ett löv är en tanke. Vänta till hösten." - Jag blev alltmer likgiltig mot vissa och insåg alltmer vad jag faktiskt har!

"Jag har redan resekompis. ';)'" - Jag tror det får avsluta den månad som bjöd på årets första snö. Eller, nej inte första, men 2008 års vinterhalvårs första snö i alla fall! :)



Jag ser nu hur lite jag skrev i början av denna månad som är den sista år 2008. (alla andra år också men...). Boråsresan verkar till exempel inte vara antecknad. Men, jag minns den i alla fall.. Jag träffade BengiBong. Jag påmindes om mina rittalanger. Jag firade julafton mm. Lite gott ur denna månad i övrigt är...

"1+1=Vi <3" - Nej, det sades inte denna månad, men jag upprepade citatet och jag gillar orden. Jag gillar författaren.

"Jag går ju natur".  Stockholmarn med stort S. Stockholmarn som får det att rycka i mina mungipor. Stokcholmarn som går natur. Stockholmarn som är grym. Stockholmarn som är snygg! ;) hahaha..

"Man kan alltid lära en gammal giraff att dricka." - Ja, precis som man aldrig kan lära en gammal hund att sitta liksom.

Sen för att understryka. Jag och Hannus är arbetskamrater. Januari och Lidl here we come.

Gott Nytt År på er folket! Hoppas läsningen var trevlig. Jag vet den var lång, men ack så värd. Right!? ;) Det kunde ha blivit såååå mycket längre. Men om ni inte har lagt märke till det själva (TRÖGA FANSKAP) så har jag länkat er till varje månad. Något extraintressant? Ja men varsågod att klicka er dit och läs då. Jag hindrar er inte. Jag vill vara snäll mot er mina 10.000 dividerat på 1000 stycken läsare. Ni är guld.

Puss.

kyss

Kommentarer
Postat av: Hanna

Du är helt sjuk. Haha.

Ses imorgon, då ska vi fira in det nya året! <3

2008-12-31 @ 00:44:24
URL: http://hannuus.blogg.se/
Postat av: Becca

Inte så farligt sjuk! =) hihi..

Japp, det ska vi! Wiiie! <3

2008-12-31 @ 14:15:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0