Jag är ingen naturare, men god damn so bright! :D

Seriöst så dök värsta samtalsämnena upp här nu hahaha.. Eller snarare så började min tankeverksamhet spinna på högvarv efter en kommentar ifrån en viss Matilda; "Jag går ju natur". Hahahaha.. Ja, tänk om jag hade haft chansen att gå en riktig Natur/Idrottslinje. Här går vi ju Samhäll/Idrott och det gott folk ger inte precis ett sådant intryck eller rykte som natureleverna har. Går man natur så är man automatiskt SMART enligt alla. (Om man inte läser natur på Sannarp förstås, det är en b-version och där går de låtsassmarta, eller de som är wannabe-brighta har jag hört) hur som helst. Går man samhälle så är det väl helt okej. Men går man samhäll/IDROTT ja, då är man typ dum! "Jag har läst matte med irdottseleverna och det är det dummaste folket jag mött". Okej, tack tack! Vi är dumma. Ett rykte tänkte jag, men sen kom jag att tänka på mig själv. Jag är ju såååå dum ibland. Fast hey, jag är ju blond också. Egentligen alltså.. Men, ska den riktiga sanningen fram så är jag och alla mina idrottskamrater smartare än någon annan. Vi kan ju det här med att filma och skådespela, vi är smart men vi döljer det bara. Vi tar fram det när det behövs liksom. Vi vill ju inte bli klassade som besserwissrar! God no! Det är ju som att begå socialt självmord. För såna, såna gillar vi inte mest.

IDROTTARE FOR LIFE!

Sedan pratar jag även med BengiBong, och alltså.. Hon städar nu. (Det är väl sånt man får sig för när man är som mest bakis eller något. Eller så är hon bara inte en naturare.........) how evvah! Det påminde mig om mina glansdagar. Eller ska jag säga nätter. Nätterna då jag satt uppe till 3 och pluggade.. Nätterna då jag 1-2 månader innan studenten pluggade så mycket att jag klockan 2 på natten kunde känna att "Nej fan jag behöver ett break!" så jag gick och plattade håret. Ja, men det kan bli så när man är hög på powerking, inte orkar plugga mer, men inte heller kan gå och lägga sig för att efter den lilla pausen måste man göra klart det där som är kvar av plugget. Haha.. Jag saknar nästan de där nätterna. Kanske inte just för plugget, men allt annat därtill. Jag var ju nästan rolig. Såhär i efterhand...

Peace MTF's! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0