EMU ~ ifall ni nu skulle få er för att bry er..

Sitter här med EMU-tjafset. Please take me home. Hoppas fett mkt på att jag slipper debattera. Jag är emot EMU, men varför? Det finns ju fler punkter för, jag är väl emot bara för att liksom. Bara för att jag SKA gå emot alla andra och aldrig tycka likadant eller nåt. Men detta låter väl nice?

EMOT
- Alla får samma ränta. (det kan ju liksom bli negativt om man vill vara smart) illa även för exempelvis SB, av olika anledningar som ändå inte intresserar er stackars satar som läser detta.
- krympt BNP som precis som på 1990-talskrisen, kan leda till massarbetslöshet.
- Lönekostnader stiger snabbt och konkurrenskraften dämpas.

FÖR
- Lätt handel mellan länderna.
- Räntan är samma, vilket ses som bra ur deppressionssyfte.
- Sverige kunde fått en uppgång med hela 11% om vi gått med från start 1999, DET NI!

Fan palla?! Dett är ju så jävla tråkigt, och jag är inte ett dugg insatt liksom. Nu ska jag springa och leta upp Tina istället tror jag. Så jag känner att jag faktiskt HAR lämnat in min Träningsdagbok! :) Kanske hörs vi sen! Ni kan ju signa om ni tycker att detta var ett nice inlägg hahaha..

OBS DETTA ÄR ETT TRÅKIGT INLÄGG OBS

(Kanske är det vad man skulle skrivit i början som en varning innan ni gav er på läsandet, men palla?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0