So here I am!

Då sitter jag alltså här i Erikas gamla säng, för fjärde kvällen i rad. Resan till USA gick som en dans. Jag som inte är något big fan av flygresor kallsvettades inte en enda gång. Inte ens när vi susade upp i luften. Well, det kan ju bero på att jag innan resan Köpenhamn - London varit så fruktansvärt trött att jag i princip somnade när planet började rulla ut från gaten.. Hehehe.. London - Chicago var jag också ruuuuuskigt trött, att sitta på en flygplats stor som hela Kvibille typ, är inte direkt uppigande.. När man sitter där 6,5 timme. Så ja Felix, jag betalade 2Euro för att komma in på Internet och en svensk population en stund.. Satt bredvid två väldigt trevliga damer som var snälla och puttade på mig när det var matdags hehe!
På flygplatsen välkomnades jag av Kris, John Sr och Avery. <3 Vi åkte till en lokal pub och drack en drink och åt lite. Jag var dock väldigt mätt, för vad man gör under den långa flygresan är sova, äta äta äta och äta.. Men en drink blev det i alla fall :)
I söndags vaknade jag flera gånger under natten och gick upp väldigt tidigt "Nej då, jag känner inte av någon jetlag" okej, så klockan blev 18 vi satt hos Aunt Jean och.. Jetlagen fanns visst där trots allt. Igår var det "Labor Day" en helgdag här som jaa.. Är en sista dag att vila ut sig på innan sommaren är över (Om man nu kan säga att den är över när dagen, precis som igår, erbjudit klarblå himmel, sol och över 30 grader varmt!?). Vi firade detta hos Don och Gail. SOl bad pool och mat :) Jetlag? Jomen visst :) Men i trevligt sällskap kan man ignorera det. Tydligen hade det varit ett REJÄLT åskoväder inatt men jag sov. Som en stock. Jetlag! ;)
Idag var det dags för en shoppingtur med Kris och Gail. Tror mamma har rätt. Jag blir rätt bortskämd, två par nya GAoch två hoodies rikare, inte ett öre fattigare. "So Rebecca, I have to buy you an outfit". "Rebecca, Gail really want to do this for you so you HAVE to figure out what you would like".. TACK!
Innan kvällsmaten tog jag mig en liten powerwalk i kvareteren här. Stötte på en skunkodör och en fotbollsplan.. Med ungar som tränade fotboll. Åh.. Ville verkligen vara med. Alla frågor jag fått om fotbollen just nu får det att klia i benen på mig.. HALLÅ NÅGON SOM HAR EN BOLL OCH VILL KICKA!?
 
Imorgon är det då dags för mig att påbörja min praktik. Detta genom att träffa den ansvarige, chefen, och sätta ihop mitt schema för dessa fyra veckor. Ska bli spännande. Utöver att jag ska jobba på Center Club verkar det även bli några "studiebesök" här och där. Skugga en som arbetar med atleter på elitnivå, en löparträning på high school med mera. Även en vääääldigt exceptionell erfarenhet kan komma att vänta. Det beror lite på så vi får se. Men man kan ju alltid hoppas :)
 
Så lite kortfattat om mina första dagar här. OM någon läser haha...
 
På återseende

Kommentarer
Postat av: rebecca nilsson

haha vad roligt och fuskigt hoppas du får det bra saknar dig redan<333

2012-09-05 @ 17:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0