Step it up.

Idag var jag i Göteborg för att leta kläder. Allt jag kom hem med var ett par nya skor. De var i alla fall snygga, och billiga. Dock blev jag lite stressad ett tag, det är inte så lätt att hålla reda på vilket Stadium de billiga skorna var i, när man vart inne påtre olika ställen. Så påväg tillbaka till tåget visste jag i alla fall att de billigaste fanns i den ena, men vilken... Jag sprang halvvägs in på Stadium vid kompassen men kom på att det var fel, sprang ut, sprang ner på Stadium på Nordstan, märkte att det inte alls var där, sprang tillbaka till den som jag trodde var fel men det var rätt.. Hängde ni med? Vi tar det en gång till, jag sprang alltså.. Nej skojar bara, men fick tag i skorna och dem är väldigt nice. (de kommer färga av sig lite i lila tror jag 8-) ). Mer än så fick jag som sagt inte tag i, men det är väl lugnt eftersom min tågbiljett och även bussbiljett blev allt mellan 15 och 20 kronor dyrare per resa eftersom jag inte fått mitt nya bankomatkort ännu. SUCKS!
      På tåget satt jag i en salig blandning av folk. Andra sidan gången satt två familjer, eller två mammor med barn, ena familjen från Kalmar med bredaste småländskan och den andra mamman med grov norrländska. Spännande. En konstig nysvensk (hehehehe) satt mitt emot mig och började pilla i tidningen JAG läste. Lite irriterande. Han hade gjort något dumt också för konduktören sa att han "Aldrik fick gora om datta han gjorde inan!" Tågkonduktören ropade att vi satt på ett "kossekosståg" ? Nej, såklart kust-till-kust-tåg. Men hon var också lite såhär nysvensk. Men den värsta medresenären av de alla var nog hon bruden ni vet, som kallar sin kompis för gumman hela tiden ni vet. Som bor med Fortesa, skådespelaren du vet. Och som blivit medbjuden till Serbien av han den kända fotbollsspelaren i Hannover ni vet. Aa så cool var hon, hon skulle på fest till Marina ni vet. I Borås. Hon har fyllt år. Hon berättade hela sitt liv för sin kompis i telefon ni vet, men hon ville egentligen inte att någon skulle få veta det. Men, telefonljudet var högt ni vet och hon pratade inte så lågmält hon heller ni vet, så jag kan hela hennes liv. Verkar hon intressant? Jag kan berätta mer, för jag vet!

Sen åt jag thaimat med mig själv, jävligt gott faktiskt!! :) Och så var jag ute och kollade på månen på lite så halvorder kände jag, då frös det i min näsa. Jag gick även och köpte en dricka i kiosken och fyfan vad den luktar matos. Etiketten alltså. PEUH!

Nu blev det ett fööör långt inlägg ni vet. Så nu ska jag kolla film.
Hej hoppla!

P.s. Idag kommer Cornelia hem, men jag är inte hemma. Det suger en aning. För jag saknar henne :( och jag har något att ge tillbaka tror jag. Jag skulle tagit tillfället i akt innan kanske. damnit. D.s.

P.s2. Hoppas du har en damn good excuse. D.s2.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0