Flingor stora som pingisbollar.

Jag har nog inte sett såhär mycket snö sedan... Jag har nog inte sett såhär mycket snö förresten!!
Men seriöst nu när det börjat blåsa så är det värsta Emil i Lönneberga ute. Ni vet när han ska ta Alfred till doktorn.
När jag gick till Knalle innan tyckte jag det var olidligt. Det var knappt snö, snarare is. Mitt hår som var kruttorrt frös liksom. Inte okej någonstans. När jag väl var klar utan att ha hittat det jag tog mig hela vägen dit för, ja då snöade det ÄNNU mer. Fast ordentliga flingor som tur var. Plogbilarna kör två och två var 45e minut ungefär och nu när jag ser snöflingornas size och standard de håller för tillfället märker jag även att de där bilarna nog bör komma tillbaka snart igen. (kör gärna hit en liten traktor också så man kommer ut imorgon för det var nätt och jämt man gjorde det innan när det knappt hunnit börja). funderar på om jag ska ta bussen till skolan imorgon. Well, det blir morgondagens dilemma. Mina pengar har fastnat någonstans tror jag. Kanske blivit rånad av någon i Indien? Vem vet.. Hur det än ligger till så hoppas jag att dem befinner sig på MITT konto imorgon och ingen annans. Inte ens hos CSN. Utan hos MIG.. Mig mig mig.
      För övrigt sitter jag med morgondagens fysiklabb och försöker förbereda mig lite. Tror det kan vara bra. Den verkar inte så svår men ändå. Jag har faktiskt byggt och designat en lampa på tekniken i högstadiet. så jag kan! (förresten cornelia, så målade jag den lila med vita blommor. Jättefin! LILA ;)) 

Men nu gott folk ska jag kolla klart på mitt papper innan jag kollar Andra Avenyn.

förresten så e jag lite ledsen över att Bernie inte lyckades ta andra chansen tillbaka till tävlingen. Det saknades ETT kilo, och Mark fick komma tillbaka istället. Jag som gillar svarta bäst. De har nog rätt i att dem kommer bli plockade en efter en nu... Huhu..

Ice.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0