Tryckfrihet.

Det är strålande väder ute. Have I told you? Säkert 10-11 grader, åtminstone i solen.
Jag vet man räknar i skuggan, men vi här i Norrland kan väl få glädjas i alla fall lite?
Torrt på vägarna dessutom, helt underbart. Inte ofta det sker i Sveriges regnigaste stad.
Eller, sedan jag flyttade hit har jag väl mestadels sett torra vägar, då dem inte varit fyllda med snö alltså.
Hur som helst så när jag kom hem idag så satt det fyra ungdomar ute på gräsplätten vid mig och drack öl.
Inte för att vara sån, men "Åh vad mysigt!!" var min ANDRA tanke. Min första var "Okej, de är arbetslösa" Nej, jag har inga fördomar. Verkligen inte, jag bara tänkte att man brukar inte sitta och dricka öl klockan 13.30 annars.. Eller? Om man inte har sommarlov då. De där gänget såg dock inte ut att vara såpass gamla så de har sommarlov, påsklov, eller lov at all.. Högskolan har inte lov nu heller. De var för gamla.
Sedan kom en annan person, klädd i träningsoverallsbyxor, fleece och med stripigt hår. Alltså, inte så men alla går så.. Något blänkte i igräset och personen böjde sig snabbt ner för att till sin besvikelse hitta typ en kapsyl.
Jaja, jag böjer mig också ner om nåt blänker, såklart!! men, det var ju detta jag pratade om. Dolda kameror, i detta fall, dolda blickar höhö.. ;) inga fördomar, men vi har tryckfrihet! (A)

Nu ska jag baka klart mina bullar.
För jag trotsar vädret.
Har inget bättre för mig.
Är sjukt trött.
Dessutom måste jag tröstäta för att jag satt i tre timmar och 55 minuter med min äckliga tenta idag.

Yepp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0