Life will smile for you.

När jag kom tillbaka till Borås hade jag glömt hur tröga de här uppe är.
De verkar inte veta att "det som göms i snö kommer upp i tö".
Att inte plocka upp hundskiten efter sig är ju rent groteskt. Man får typ hoppa mellan bajshögarna.
Tack och lov hade de sopat och gjort rent på ett flertal vägar och trottoarer, så än så länge har
jag lyckats hålla min dojjor rena. Bara Cornelia som misslyckades me ddet när hon var uppe.
Eller, hur gick det för er andra? Moa? Tina? Malin? luktar ni illa? hehehe..

En annan sak jag avskyr är när det ligger pengar såhär värsta synligt.
Ni vet sådär så man verkligen bara vill ta dem. Jag får en slag panikkänlsa när det är så.
Just nu ligger det pengar väldigt synligt i min trappa. Någon har radat upp dem ovanpå öppningen
till ett gammalt sopnedkast. Det är inte mycket pengar, och egentligen inte ens pengar jag skulle vilja ha.
Typ fyra 50-öringar och en krona. Men ändå liksom. Men när det ligger så öppet så tänker jag alltid "okej, det är en dold kamera här" och så om man tar pengarna så är det någon som skrattar åt en, eller påstår att man är en snål tjyv. Så börjar man kolla sig runt lite, men det känns också helt skumt, för tänk så är där en kamera och så står man liksom och smygtittar runt sig och så sitter någon och bara skrattar åt en. Nej, pengarna ligger kvar och jag tänker inte ens kolla åt dem mer, tänker inte kolla åt någon kamera heller.
Man vill ju inte skämma ut sig ;)


Kommentarer
Postat av: frazze

Jag kommer och hämtar pengarna direkt!;)

2010-04-08 @ 21:12:08
Postat av: Anonym

gör de då ;P

2010-04-08 @ 21:35:41
Postat av: Tina

Jag luktar jätte gott :D

2010-04-09 @ 18:30:07
URL: http://blablablarock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0