Just det, rubriken måste fyllas i.

Min kreativa sida har återigen varit i farten ikväll. Förutom disken och allt plock inför morgondagens dammsugning (som jag visserligen inte räknar till det kreativa) så ar jag nu äntligen satt in några bilder i en ram, måste liksom dekorera mina väggar lite mer. Börjar bli trött på att de halvtomme väggarna gör att det ekar när jag låser ytterdörren. Inte för att jag riktigt förstår hur det går till men ändå. :P (Cornelia, nu kan du inte klaga på min goda framförhållning, nu var det trots allt 5 dagarsedan senaste uppdateringen! =) )

I helgen var jag hemma i Halmstad. Sista gången på ett par veckor som planeringen ser ut. Det var i alla fall en bra helg som innehöll lite Laholm, kebab och bio under fredagen. Bion var kalasbra, men det var ändå min bio-granne som stod för underhållningen. Behöver jag säga mer än "OJ!" och *klamrar fast sina händer på sina egna knän och skrattar högljutt* ? Nej, jag tror inte det. HAHAHAAHAHAHA...
Kan även säga att jag aldrig sett en så pricksäker, vad ska man kalla det, full man vad det gäller att spy. Har nog aldrig heller upplevt en fyllespya lika äcklig. Lite komiskt dock om jag hade spytt jag med och polisen bett mig blåsa eller nåt. Well, fredagkvällen stod för många skratt, men vad mer kan man förvänta sig när man är i bäst sällskap!? Nej, precis...

Lördagen var vigd åt sista matchen för säsongen. Denna skulle spelas i Rydöbruk, och med den "farlige" spelaren borta i motståndarlaget kände jag att matchen nog inte skulle kunnabli alltför svår. Men ack så fel jag hade, med ett relativt opepp lag och ett motstånd som sannerligen hade utvecklat sina förmågor samt fått lite nyförvärv från gamla division 1 spelare så var en ytterligare förlust ett faktum. Efter 18 omgångar avslutar vi serien med bedårande 5 p. 93 insläppta mål och... Ja, hur många gjorda var det? Någon som minns? Jag vet i alla fall att vi under kvällens lagfest kom fram till att Bergman, Madde och Annika stod för målskyttet under säsongen med 4 mål vardera, och där ser man ju statusen på det hela! ;) Här vill jag även säga att jag under lagfesten komatt tänka på följande. Jag stod som de flesta vet, i valet och kvalet i början av säsongen, ska jag gå till OIS, Vapnö eller ska jag lägga av?! Jag valde Vapnö. Att lägga av visade sig redan efter två veckor utan fotboll inte skulle fungera. Hur som helst. Detta innebar att jag alltså valde mellan att i lördags gå ut med antingen det lag som vunnit serien eller det som förlorat den. Jag är inte det minsta ångerfull över att jag firade en rolig säsong med det lag som gick ur serien som bottenvinnare! För, trots att det ligger långt ut på en åker och man får se flygplanen landa titt som tätt, så är Vapnö IF ett av de roligaste gängen jag spelat med. Helt seriöst!
Och efter en verkligt berg-och-dal-baneliknande kväll så slutade festen inte på något annat vis än bäst! <3

Söndagen sedan, då var Halmia-Jitex bokat i kalendern. Halmia höll inte riktigt och Jitex firade sin uppflyttning till allsvenskan. Men den tror jag nog att de var väldigt värda va!? :) Dockhoppade jag över deras önskemål om att vi Halmstadbor skulle vara med och pryda bilden i Mölndalsposten dagen därpå. HAHA.. Vilket skämt. xD Eftermatchen så fick Cornelia göra mig lite sällskap innan jag drog till pappa.. Och vår, min och pappas, måltid var också den en klassiker ju. Citerar Johanni, das fyllo "Jag har en dotter, hon är 16 år. Jag är tillsammans med hennes MORSA!"

Och jo, vad man får i Halmstad är inte bara förlust Bengi. Vad man får i Halmstad är även väldigt bra upplevelser. Men jag måste ändå säga att efter att ha läst, eller sett, det här http://hallandsposten.se/asikter/ledare/1.591450 så är jag glad att jag varken bor eller jobbar på Andersberg längre, åtminstone..

Nu har jag nästan plockat undan på hela rummet med (HÖHÖ) så kolla lite tv nu.

Imorrn ska bebis hjälpa mig med matematiken! She's nice! =)

BYE - Nu fick ni uppdateringen jag inte tänkte göra för det skulle bli för jobbigt. Men jag lyckades. Tydligen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0