Lillebror, bli inte som jag när du blir stor ;)

Varför, jag undrar VARFÖR, är jag så dålig på att plugga? Jag har alltid varit det. Under det året då jag inte gick i skolan, så hade jag sådan abstinens - ville verkligen plugga igen. Och ja, jag är en pluggis. Men till en viss nivå. Vi kan liksom säga som såhär:

1. Jag har verkligen INTE toppbetyg men,

2. Jag älskade skolan, and I still do DOCK,

3. Jag är den sämsta på att plugga i tid för att,

4. Jag gillar pressen. Jag hatar den när den är ett faktum men jag älskar den efteråt. Så därför,

5. Jag vet jag är crazy. But i do love school and learning and stuff, but i HAVE to get a better study techniques.

Så nu vet ni det. Och med detta sagt har säkert varenda kotte lyckats lägga ihop 1+1 och räkna ut att jag skulle ha pluggat hela helgen, de tidpunkter jag inte hade något annat planerat, med start redan från kl. efter skolan i torsdags fram till kl. Tentadags på tisdag för att sedan fortsätta från kl. efter tentadags på tisdag till och med klockan innan tentadags på torsdag nästa vecka igen. Hur lång har jag kommit då undrar ni. Jag har läst tre-fyra meningar av en sammanfattning i kemiboken samt planerat hur jag ska plugga, men utan att följa det kan jag svara då! Känner stressen och pressen komma krypande. Ni vet sådär så man vill gråta, man blir helt skakig, oc går och hyr filmer, planerar veckans måltider, veckans saker att göra de tillfällen man måste göra något annat än att plugga. Ja, vips. Man har alltså inte pluggat ett skit. As I said. Jag känner hur det kommer krypande. And I love it. Snart är pressen så stor att jag sitter och kallsvettas, sitter och pluggar ARSLET av mig och sover sådär 3-4 timmar/natt och i stort sett lever på Energydrinks och Latte. I'm just looking forwards to it! <3

För övrigt har helgen vart bra. Fick mat hos Johanna och dem igår. Wei, det betyder att jag kan avnjuta en måltid här idag utan att behövt handlat. (Att jag upptäckte min frukostbrist hör inte hit. Ägg räddar alltid min mage ändå så). Sverige-Danmark på Gif. Även om Sverige losade - vilket tydligen var mitt fel haha - så var det en trevlig kväll. Oh well.

Nu ska jag se om min potatis e klar. I'm starving over here!

Just ja, så hade jag den mest verkliga drömmen inatt med. Felix kramade mig, Rasmus visade mig saker på datorn, mitt rum hemma såg ut precis så som jag lämnade det för 2 veckor sedan (inte heeelt välstädat) mamma lagade goood mat. Jag pratade med Stefan om dagens Halmia-match. Jag träffade folk. Bland annat Matilda - antagligen för att vi messat i veckan - och hon undrade om jag ville på bio. Varpå jag började rabbla exakt vilka filmer jag sett tre föregående veckor och exakt när jag sett dem. Jag till och med rättade mig själv med ett "förrförra veckan såg jag Prinsessa, eller nej förrförrförra var det" ni märker ju HELT verkligt. Jag skulle precis till att smsa Cornelia och säga "Vi ses snart, kommer på matchen" sen tänkte jag "eller jag kan överraska henne" så jag tänkte bara skicka "Lycka till idag vi ses snart! :D:D:D" men precis som jag sådär i sömnen skulle skicka så vaknade jag.. Och aa, då hade jag träffat allt folk UTOM Cornelia haha. Fail! ;) Helt verkligt. Jag till och med kollade upp tågtider och såg till så att Stefan skulle köra mig till tåget som går typ 17.10 eller vad det är. Eftersom 17.23 tar för långt tid yada yada.. GAH. Jag saknar Er! <3


Kommentarer
Postat av: Moiiiiiis

Hehe, du är typ lite söt och mycket störd? :P <3

2009-10-11 @ 18:28:46
URL: http://moaaspberg.blogg.se/
Postat av: Becca

Eller mycket söt och lite störd!? <3

2009-10-11 @ 19:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0