Bland oxidationstal och reaktionsformler.

Jag kan 80% av frågorna i boken. Men det är ju klart inte det vi ska kunna. Inte direkt.
Jag kan räkna protoner, neutroner och elektroner, jag kan räkna elektronegativitet, jag kan räkna massa, molmassa och substansmängd. Jag kan räkna pH-värde. Men jag kan inte balansera formler, jag kan inte sätta samman olika joner, eller ämnen, till molekylföreningar. Jag kommer inte klara det.
Tror ni jag får en 5:a om jag redogör för reaktionen:

RN + CE --> <3 + BFF2+

??

I hope so! =)



Kommentarer
Postat av: Anonym

den bästa formeln ever? !!!!!! <3

2009-10-19 @ 21:54:53
Postat av: Anonym

jag tycker nog det! <3

Ädlaste av dem alla, skyddar mot allt, slår allt, starkare än diamant. Ja. You name it!

2009-10-19 @ 22:56:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0