Djur.

Jag tänkte på en sak en dag när jag åkte till Laholm. När vi var nästan i Veinge, så åkte vi förbi en liten hage och i den stod det en häst. Och jag är helt säker på att det stod en mus eller något nedanför den, för den såg ut precis som hästen i Aristocats ni vet, när hon pratar med Roquefort! Men så slog det mig, att... Varför pratar djuren med varandra i filmer? Jag menar, förstår olika arter ens varandra? De kanske är rasister? Råttorna typ skapar pest för att mössen ska dö ut. Ungefär som Hitler skapar krig för att vissa folkslag skulle dö ut. En koltrast och en stare kan som bekant inte få sina ägg befruktade tillsammans. För de är av två olika arter, det går inte. Men en mörk kan få barn med en ljus, människa. Precis som vi pratar olika språk, olika dialekter, så gör väl djuren. Liksom det räcker du åker från Kvibille till Slättåkra (Ja, det är 7 kilometer cirka) så nog tusan så pratar de båda byarnas infödingar typ helt olika. (Slättåkraborna pratar mest wäkki kan vi ju passa på att konstatera dårå! Inget fel på dem, jag är en av dem. Till 25% How ever.) Så hur fanken kan djuren förstå? Fast ja, om de inte kan få barn så kanske de kan prata, problemfritt.. Detta var vad jag tänkte på en dag när jag åkte till Laholm. (A)


Jag är lite cp, men det är inget som vi inte redan konstaterat så varför inte bara fortsätta bevisa för omvärlden att det är sant, på riktigt då? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0