Triggerpunkt hit och triggerpunkt dit.

Min största triggerpunkt är min hjärna. En hyperirritabel punkt i en spänd sträng. Smärtan strålar ner till andra delar av kroppen, smärtan kan kännas både med och utan tryck. Spelar alltså ingen roll om jag slutar tänka, det kommer att göra ont ändå. Uppstår oftare hos kvinnor över 30. Men enligt vuxenpoang.se så är jag ju 33 eller vad det var. 31 kanske, så det är ju rimligt. Orsaker till triggerpunkter är överbelastning (jo, tankeverksamheten är ju ganska aktiv), Inaktivitet (ja, för tillfället går ju inte saker som planerat), Stress (JAPP), Infektion (Tröghet, kanske en infektion, kronisk sådan?), Kyla (har vart kallt idag).
      Som ni vet så jobbar jag massage och en triggerpunkt finner du oftast vid dina skulderblad, men visst låter det rimligt att min hjärna skulle vara en enda stor triggerpunkt? Tycker jag med! :)


Du, du har värmt mig idag. Lättat mig, mina bördor blev helt plötsligt inte lika tunga. Men, du är inte bra. Du är UNDERBAR! :) Smilin' all night long. You know who you are! Snacka om glädjespridare liksom! :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0