Julhysterin är mitt stora julmysterium.

Hysteri är ordet jag söker. H-Y-S-T-E-R-I julhysteri till och med! Vad är det med alla egentligen. Julklapparna framförallt. Jag menar "Oh, jag har inte köpt alla julklappar ännu", nähä? So What? Jag har inte ens kommit på vad jag ska köpa till folk, det vill säga att jag inte ens har köpt EN ENDA! Men jag liksom lipar inte över det. Det är bara den 3e december, men okej vi alla vet hur det är med mig. "Det är bara den 3e december idag" men sen kommer jag stå där om typ 16 dagar och säga "FAAAN det är den 19e december och jag har si och så många julklappar kvar att inskaffa!" Men hey, det är sån jag är, eller hur!? Skynda långsamt! And I know you like it, because you're smiling! Men seriöst, jag har inte ens satt upp min adventsstjärna i fönstret ännu. Det som jag skulle göra i lördags, sen i söndags. Sen inte i måndags, men däremot igår, och idag. Men det blir nog inte imorgon heller. Kanske på lördag. Eller på söndag. För att fira andra advent. Hmm.. Kanske skulle jag gjort som mamma trodde att jag tänkte från början. SKITA I DET! :D haha.. Men nej, det är trots allt jul, och även om jag inte sitter med julmusiken på högsta volym, känner julklappsbestyren gnaga i själen, lipar över att snön inte har kommit ännu, så SKA mr. Stjärna upp! Ge mig lite tid bara. Jag har ingen brådska. Jag är arbetslös och har all tid i världen. Det enda som betyder något när det är jul (förutom familjen, MATEN och vännerna) det är faktiskt att det ser ut som det alltid har gjort! Chokladkalendern uppäten, stjärna och pynt på plats, julskinkan gnagd på (ine av mig nej nej), SNÖN!, TOMTEN! och Kalle anka. Jag är lite som Allan Svensson. Varför ändra på traditionerna? Tradition = Som förr! Och så ska det vara. Men fram till den 23/12 kl. 23.59 ja då kan man ändra på rutinerna lite hur man vill. Den 24e det är DÅ allt ska vara i sin ordning. Right!?

Kontentan av det hela: SLUTA STRESSA SÅ FÖRBANNAT! =)

Kommentarer
Postat av: Malin

Måste bara påpeka att bloggen är snygg, men det är lite för tätt mellan raderna så det blir jobbigt och läsa! ;)

2008-12-03 @ 21:40:02
URL: http://sandinus.blogg.se/
Postat av: Rebecca svarar:

haha.. tack! Men jag vet inte hur man ändrar. Har märkt det själv med. :P men jag ska ta mig tid att kolla detta ;)

2008-12-03 @ 21:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0